Portugal er allerede videre fra gruppen. Ghana er nummer to med tre poeng, mens Uruguay står med ett poeng. – Det er et helt vanvittig narrativ som nå ligger til rette. Begge lag kan ta seg videre med seier. Dette er en kamp som ghaneserne har ventet på i 12 år. Jeg har et tips til Suarez: «Ta på deg dobbelt par med leggbeskyttere», sier Amankwah. Den tidligere Brann-spilleren, som nå figurerer som ekspert for TV 2 i deres VM-studio, så kampen med sin ghanesiske far. – Det var jo straffekonk etter at Gyan bommet, men faren min gikk rett og la seg.
Vi hadde en enorm mulighet, men dere så hva som skjedde, sukket Ghanas landslagssjef Milovan Rajevac etter kampen. Uruguay best i åpningen Uruguay startet kampen best. Søramerikanerne ledet 6-0 i cornere den første hamvtimen, og hadde initiativet i kampen. Etter 30 minutter snudde kampbildet totalt. Ghana skapte to store sjanser med ett minutts mellomrom, og så seg aldri tilbake. Og to minutter på overtid av første omgang fikk de uttelling. Utskjelte Sulley Muntari mottok ballen på 30 meters hold og fyrte løs. Keeper Nestor Muslera tok et skritt i feil retning på grunn av den uforutsigbare skruen i skuddet, og var dermed satt helt ut av spill.
Riktignok er det søramerikanske laget fortsatt målløse i verdenscupen, men de har truffet treverket noen ganger og ser farlige ut på kontringen. På toppen av det, hvis Sør-Korea tar ledelsen mot et trolig rotert Portugal-lag, vil begge disse lagene stå i fare for å gå ut av verdensmesterskapet i gruppespillet, og dermed bør denne kampen bli en angrepsvanvidd. Ghana vs Uruguay flygerspill Plukke: Luiz Suarez scorer når som helst og Uruguay vinner Odds: +450 (BetMGM) Det er bare skrevet i stjernene, er det ikke? Bli tilbake til 2010 på verdensmesterskapet i Sør-Afrika, og du vil huske Suarez som åpenbart håndballte en målbegrenset Ghana-innsats på linjen for å holde poengsummen på nivå.
De to kampene deres i verdensmesterskapet i 2022 har ført til at de mangler mye angripende ildkraft, men når det betyr mest, med Suarez, Edinson Cavani og Darwin Nunez til rådighet, bør Uruguay endelig komme på resultatlisten som et minimum. Det kan spille i hendene på Ghana, som kan kvalifisere seg fra gruppen med bare et poeng her. Den afrikanske nasjonen har scoret fem mål på to kamper, men har også sluppet inn fem, noe som kan la døren stå åpen for at Uruguay kan utnytte klinisk her.
22 kl. 12:27 Oppdatert: 01. 16:09– Det har brent seg fast i hukommelsen, sier TV 2-ekspert og halvt ghanesiske Yaw Amankwah til VG. – Jeg sto og grein bak en fastfoodsjappe, sier NRK-profil Tete Lidbom. Det er kvartfinale i VM i Sør-Afrika, Uruguay og Ghana står på hver sin banehalvdel. Det går mot straffesparkkonkurranse, men i det 121. minutt oppstår et ikonisk øyeblikk i VMs historie. Dominic Adiyiah stanger ballen mot mål, men Uruguay-spiss Luis Suarez redder på streken med hendene. Rødt kort og straffe. Suarez går gråtende av banen, men fra sidelinjen blir han vitne til at Asamoah Gyan blåser ballen i tverrliggeren.
Han skjønte hvor det bar hen. Det var ufattelig bittert. Og så var det over middels provoserende å se hvordan uruguayanerne feiret. Det har brent seg fast i hukommelsen, sier Amankwah om kampen i 2010. © Foto: STEPHANE DE SAKUTIN / Afp GUDS HÅND: Luis Suarez uttalte etter kampen at «Guds hånd nå tilhører meg», en referanse til Diego Maradonas berømte scoring med hånden mot England i VM i 1986.
Som sådan, forvent at den afrikanske siden holder seg til den samme oppstillingen som inspirerte dem til seier mot Sør-Korea sist. Uruguay byttet fra 4-3-3 til 3-5-2 mot Portugal, men begge formasjonene klarte ikke å levere et sårt tiltrengt mål. Luis Suarez ble benket sist, men er en spiller som alltid er klar til å gå opp når det trengs mest, mens Barcelonas Ronald Araujo har ennå ikke sett noen handling i Qatar etter å ha krevd operasjon i slutten av september for en bortførerskade. Nøkkelstatistikk for Ghana mot Uruguay Det eneste forrige møtet mellom disse to sidene i VM endte på kontroversielt vis etter Luis Suarezs håndball.
Flere artiklerHvor gammel er du egentlig, Addy? Null tro på afrikansk VM-seierMener Kwarasey er mer attraktiv med EU-passTror ingen nye stjerner vil skinne i AfrikamesterskapetTalentspeiderne ikke imponert- En ære å møte Eto'oFra andre aviser04. 12. 2010Oppfordrer Brann til å se mot AfrikaBergens Tidende27. 04. 2011Jubler for sine afrikanske helterBergens Tidende27. 06. 2010«Vi gjorde hele Afrika stolte»Bergens Tidende23. 2010Løver, ørner og svarte stjernerBergens Tidende07. 2015Talentspeider Torbjørnsen til Udinese og WatfordAftenposten07.
Ghana vil imidlertid ikke vise seg å være pushovers etter å ha scoret fem mål over to kamper i Qatar til tross for at han kom med i turneringen som den lavest rangerte nasjonen. Den afrikanske siden vil også vite at det å ta bare et poeng mot Uruguay i dette tungvektsoppgjøret på Al Bayt Stadium fortsatt kan være nok til å sende dem videre til 16-delsfinalen mot alle odds. Ghana vs Uruguay odds Det er tydelig at til tross for resultater så langt i gruppe H, støtter bookmakerne fortsatt Uruguay for å få jobben gjort her og beseire Ghana. Hvorvidt det ville være nok til å gå videre til knockout-stadiene for det fjerde strake verdensmesterskapet gjenstår å se på som en seier for Sør-Korea mot Portugal kan se den asiatiske nasjonen gjennom i stedet. Det som også er klart er det faktum at bookmakerne forventer mange mål i dette oppgjøret med de over 2, 5 målene på bare -110. Odds via BetMGM (USA), Sportsinteraksjon (Canada), SkyBet (Storbritannia) og Ladbrokes (Australia).
Sjokkerte fotball-verdenen: – Jeg vil ikke si unnskyld - MSN
Uruguay endte opp med å gå videre via straffesparkkonkurranse. Etter tap mot Portugal sist gang, prøver Uruguay å unngå å tape to gruppespillkamper i en enkelt VM-kampanje for første gang siden 1974. Hvis de blir blanke igjen her, vil Uruguay være det første søramerikanske laget som forblir målløse gjennom en VM-kampanje siden Peru i 1978. Ghana vs Uruguay kampfakta Dato: Fredag 2. desember Kickoff tid: 10. 00 ET / 15. 00 GMT / 2. 00 AEDT (lør 3. desember) Plassering: Al Bayt stadion Offisielt: Daniel Siebert (Tyskland) Match funksjonærbetegnelser @Fifa verdenscup – Gruppe H – 2.
Ghana vs Uruguay spådom, odds, tippetips og beste spill for
(Bo<<<) Uruguay Sør-Korea på nett 24 november 2022
Uruguay videre etter thrillerLaster innhold, vennligst vent.. Uruguay - Ghana 1-1 (5-3 e. str. ) - Uruguay videre til semfinalen Kvartfinalen mellom Uruguay og Ghana var i ferd med å ebbe ut i 1-1 da det hele eksploderte på overtid av andre ekstraomgang. Ghana presset på, og på den andre av to avslutninger fra kloss hold måtte Luis Suarez bruke armen for å stoppe Ghanas avslutning. Rødt kort og straffe - i det 120.
Suarez går av hengslene på sidelinjen, og når Uruguay også vinner straffekonken, blir spissen feiret som en matchvinner. © Foto: HENRY ROMERO / Reuters VILLE SCENER: Her feirer Uruguay avansementet etter dramaet mot Ghana. Luis Suarez sitter på skuldrene til tidligere RBK-spiller Sebastian Eguren. Øyeblikket ble naturligvis et tema da Suarez stilte opp på en pressekonferanse torsdag. Da fortalte en ghanesisk journalist at Suarez omtales som «djevelen selv» i Ghana, Journalisten lurte så på om spissen har vurdert å si unnskyld for handsen. – Jeg vil ikke si unnskyld.
FØLG LIVE: Sør-Korea møter Ghana i VM - Nettavisen
Kamptråd - Uruguay vs Ghana (Kvartfinale) - Side 17 - Fotball
minutt! Ghanas Asamoah Gyan hadde allerede truffet to straffer i VM, men om noen følte seg sikre på nok et treff, tok de feil. Straffen gikk via tverrliggeren og over. En svært fortvilet Gyan måtte innse at kampen gikk til straffesparkkonkurranse. Chip-straffe avgjorde Det skulle vise seg å bli skjebnesvangert. Gyan traff sin straffe i straffesparkkonkurransen, men da både Ghanas kaptein John Mensah og tidligere Fredrikstad-spiller Dominic Adiyiah bommet, var alt opp til Uruguays Sebastian Abreu.
Asamoah Gyan bommet deretter på oppfølgingsstraffen, og resten er historie da søramerikanerne avanserte via en straffesparkkonkurranse. Denne kampen vil være første gang disse to sidene har møtt hverandre siden, med Suarez ytterligere tilført bensin på bålet denne uken i sin pressekonferanse før kampen ved å si: «Jeg beklager ikke det. [handball]. Ghana-spilleren bommet på en straffe, ikke jeg. » Nå rekordtoppscorer for Uruguay etter å ha scoret 68 mål på 136 landskamper, var Suarez uthvilt for mesteparten av La Celestes andre kamp og burde få starten her. Ghana mot Uruguay direktesending, TV-kanal Dato Tid TV-kanal Streaming USA fre 2.
Ghana vs Uruguay, FIFA World Cup 2022: 12 years on, Black
Sjokkerte fotball-verdenen: – Jeg vil ikke si unnskyld© Foto: YASUYOSHI CHIBA / Afp IKONISK: Her redder Luis Suarez headingen til Dominic Adiyiah med hendene. I Uruguay ble han en helt, mens i Ghana ble han folkefiende nummer én. Sjokkerte fotball-verdenen: − Jeg vil ikke si unnskyldDOHA (VG) Datoen 2. juli 2010 vil for alltid bli stående som en av de verste dagene i Ghanas fotballhistorie. Fredag kan de få revansj, men Luis Suarez vil ikke si unnskyld. Publisert: 01. 12.
Og kanskje hadde han sett gamle videoer av Antonín Panenka fra EM-finalen i 1976, for midt i kampens hete valgte uruguyaneren å chippe ballen midt i mål. Keeper gikk til siden, og ballen seilet i nettet. Dermed kunne en gråtende Asamoah Gyan konstatere at alle de afrikanske lagene er ute av VM, og at Uruguay møter Nederland i semifinalen i VM. - Slik er fotball.
Jeg handset, men det var Ghana-spilleren som misset, ikke jeg. Hadde jeg taklet og skadet en spiller, kunne jeg sagt unnskyld. Det var ikke jeg som bommet, det er ikke mitt ansvar. Ghana-spilleren har også sagt at han ville gjort det samme selv, sier Suarez. © Foto: BENOIT TESSIER / Reuters MØTTE PRESSEN: Luis Suarez. Nå på fredag – 12 år senere – skal de to nasjonene møtes igjen i et VM.
Legg til alt dette Uruguays tidligere solide rekord mot afrikansk motstand i verdensmesterskapet, der de er ubeseiret over fire kamper (W2, D2), og vi ønsker at La Celeste skal overvinne Ghana igjen i denne. Ghana vs Uruguay: beste bud Plukke: Over 2, 5 mål scoret Odds: -110 (BetMGM) Gitt det faktum at begge Ghanas to gruppespillkamper har endt 3-2, en seier og en taper, føler vi at det er litt vanskelig å støtte de over 2, 5 kampmålene totalt. Mens Ghana har vist sin dyktighet foran mål, har de også vist sine defensive sårbarheter i denne turneringen, som vi fullt ut forventer at Uruguay vil utnytte her.
U.S. Exports: schedule B commodity groupings, schedule B